: :inin Kyiv (EET)

BBC vs RT: Media wars, diplomacy and owning the message

Worried about the increased power and reach of state-owned broadcasters such as the Kremlin-backed Russia Today, it appears the BBC hopes to stem the trend of endless rounds of funding cuts by seeking government money to create a new channel to broadcast into Russia. It’s also proposing services aimed at reaching North Korea and to increase its penetration of the Arab world.

The rise of state-sponsored television channels, such as Russia Today, Qatar-owned Al Jazeera, Chinese-run CCTV and Turkey’s soon to be launched TRT World, has re-shaped the media landscape.
While audiences for these channels are difficult to gauge, one common thread …read more

Source: Lowy Institute for International Policy

Researches about Ukraine

This website is created to observe information about Ukraine in the world think tansk and research institutes.
More information about project you can read here

Share This

Share this post with your friends!